niedziela, 5 czerwca 2016

Street fashion x Street style


Wydawać by się mogło,że street fashion i street style to jedno i to samo. W końcu tu 'street' i tu 'street'. Nietrudne jest rozróżnienie ich od siebie gdy wiadomo na czym polega różnica. Na początek warto wiedzieć, że są to dwa zupełnie różne terminy modowe. Będę chciała wam je trochę przybliżyć.
Street fashion wywodzi się z Japonii, z czasem przeszło również na inne metropolie: Nowy Jork, Londyn, Paryż i Mediolan. To styl dużych miast. W dosłownym tłumaczeniu jest to moda uliczna, i właśnie to jest najogólniejszą definicją. Street fashion to trendy, które królują w stylizacjach widzianych na ulicy, a noszonych przez streetfashionowców-czyli młodych ludzi ubranych w charakterystyczny sposób. Mogą to być np. trendy z wybiegów, które różne osoby wplatają w swoje looki i prezentują światu ich interpretacje. Wiele rubryk w magazynach modowych zawiera zdjęcia street fashion zrobione na ulicach dużych miast, przez znanych fotografów modowych jak np. Bill Cunningham dla New York Timesa, Scott Shuman (The Sartorialist) czy Tommy Ton. Fotografowane są osoby,często blogerzy, którzy wyróżniają się ciekawą, inspirujacą stylizacją.
 Natomiast na street style składamy się wszyscy my, gdy wychodzimy z domu na ulicę w utworzynych przez siebie stylizacjach. Zarówno celebrytki, osoby z show biznesu jak i zwykli, nieznani ludzie. Tutaj (na ulicy) pokazujemy siebie i swój styl. Street style nie ma żadnych zasad ani reguł. W najprostszym rozumowaniu są to stylizacje które mamy na sobie gdy wychodzimy na ulicę, które wchodzą w skład naszego własnego stylu. Niekoniecznie muszą mieć coś wspólnego z trendami i moda 'ogólną'. Prym street style'u wiodą tzw. ikony, do tych najpopularniejszych należą min. Rihanna, Kendall Jenner, Gigi Hadid i wiele innych.

 Przygotowałam dla was w inspiracjach zdjęcia wybranych stylizacji zarówno z street fashion jak i street style'u. Mam nadzieję, że was zainspirują do stworzenia własnych stylizacji i wyjścia w nich 'na ulicę'. Do następnego.   /I












































































18 komentarzy:

  1. Cudowne inspiracje! Mogłabym przeglądać je godzinami! *.* Cytat równie cudowny. Post bardzo przydatny, wiedziałam co to Street Fashion, ale nie byłam pewna co to naprawdę Street Style :) Świetnie napisane! ^.^

    Pozdrawiam ♥
    http://princessdooomiii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. cytat Coco - klasyka <3
    emmadeline.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny post
    Super wyjaśnione
    Fajne zdjęcia wybrałaś
    Czekam na więcej
    Pozdrawiam i zapraszam
    oliwiafelkel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. ekstra isnpiracje :) uwielbiam takie, na co dzien, luzne stylizacje :) pozdrawiam!

    claudiyye.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne inspiracje! Pozdrawiam cieplutko i zapraszam do mnie :D
    http://aleerka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajne inspiracje! ;D

    Zapraszam:
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. naprawdę świetny blog ;) uwielbiam przeglądać takie inspiracje ;*
    pozdrawiam cieplutko i zapraszam do mnie, będzie mi bardzo miło jeśli zajrzysz, zaobserwujesz xkroljulianx

    OdpowiedzUsuń
  8. Inspiracje wybrałaś naprawde świetne!:)
    madameeangela.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudownie :) Uwielbiam takie motywy postów :)
    http://malwinabeczek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Boskie inspiracje ;) uwielbiam takie posty ;) typoweblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Mega inspiracje <3 A cytat Chanel po prostu idealny!
    Obserwuję ;)

    http://missdarkness3.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetne inspiracje, uwielbiam takie
    wskoczyłabym w każdą stylizację ;)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    w wolnej chwili zapraszam do siebie ♥
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Te stylizacje są wybrane pod mój gust :D Wszystkie są mega. Każdą z nich mogłabym założyć ;)

    modpim.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Odnośnie cytatu Coco Chanel to była ona osobą, która potrafiła ubrać w piękne słowa rzeczy, które na pozór wydają się zwykłe, a co najważniejsze jest słowa są uniwersalne dla każdego wieku :)
    Pozdrawiam,
    sajecka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Jakoś nigdy nie zastanawiałam się nad tymi dwoma terminami. W sumie zapewne nie zauważałam różnicy miedzy nimi. Dobrze było się jednak dowiedzieć czegoś więcej na ich temat.
    Inspiracje bardzo mi się podobają.
    CROWDED DREAMS

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam taki styl uliczny, luźny ;)

    U mnie nowy post, zapraszam!
    MÓJ BLOG - KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  17. A ja zawsze myślałam że Street fashion i street style to to samo :O ale każdego dnia człowiek się czegoś uczy ;) a te stylizacje są świetne, mega mi się podobają :)
    seeking-neverland.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń