piątek, 19 sierpnia 2016




Coco Chanel powiedziała kiedyś „moda przemija, styl pozostaje”, trudno się z nią nie zgodzić. Nie ma nic bardziej nietrwałego i zmiennego od trendów. Dlatego tak ważna jest świadomość własnego stylu. Znajomość swojego stylu, umiejętność określenia go to klucz do dobrego wyglądu+dobrego samopoczucia w ubraniach – a przecież o to nam wszystkim chodzi.

Kiedyś czytałam dużo tekstów czy to w internecie czy w książkach, które miały pomóc w odnalezieniu swojego stylu ale wszystko to było dla mnie trochę nijakie, dlatego odpuściłam sobie mało pomocną lekturę, i postanowiłam, że sama, po swojemu dojdę do tego i odkryję styl idealny dla mnie. Chciałabym przedstawić wam rady, którymi ja się kierowałam, i które pomogły mi odkryć swój styl. 





























Prawda jest taka, że znając swój styl można wiele zdziałać. A żeby znać swój styl, trzeba
Trzeba mieć świadomość tego w czym dobrze wyglądamy, co nam się podoba, co pasuje do naszego stylu życia oraz charakteru –bo przecież ubrania mają odzwierciedlać nas.  Znać siebie to znać dystans dzielący nasze wymarzone ja od prawdziwego. 




Nasze ubrania niosą przesłanie, które przekazujemy innym. Nasz strój ma naprawdę ogromny wpływ na to jakie pierwsze wrażenie wywieramy na ludziach, dlatego trzeba mieć zawsze świadomość, że ubranie na pierwszy rzut oka mówi o nas bardzo wiele. Pokazuje jak się danego dnia czujemy, jaki mamy humor itd. Mówi też bardzo dużo o charakterze, dlatego musi być dobrane do nas. Przy dobieraniu stylizacji należy pamiętać









W ‘fazie’ szukanie stylu dozwolona jest totalne dowolność wszystkiego . Bo żeby znaleźć styl idealny dla siebie, trzeba najpierw przebrnąć przez wszystkie inne. Dlatego, tak jak później jest to niedozwolona, teraz możesz kopiować czyjeś stylizacje, style innych osób itd. Po prostu





W moim poszukiwaniu stylu bardzo ważną rolę odgrywały inspiracje. I dalej odgrywają, ale bynajmniej już w nie w ‘szukaniu’, tylko tworzeniu. Zatem  


Zbieraj zdjęcia, rób sama zdjęcia, oglądaj pokazy mody, filmy, teledyski. Wyjdź z domu i uważnie się rozglądaj. Inspiracje dosłownie otaczają nas z każdej strony.













I to nie byle jakie porządki, ale gruntowne. Zwróć szczególną uwagę na ubrania, które najbardziej lubisz nosić, i które nosisz często. One będą twoją bazą (ale o bazie za chwilę). Resztę no cóż…ja reszty się pozbyłam. Bo jaki jest sens w składaniu i trzymaniu ubrań, których nie lubimy, albo w których się źle czujemy? Ja wiem, że wtedy pojawia się w głowie wiele argumentów uzasadniających dlaczego to ubrania należałoby zatrzymać. Bo albo coś było drogie, albo prawie nowe i w ogóle nienoszone (to czemu nie nosiłaś, hm?) –i czy to nie idealne dowody, że po prostu to ubranie nigdy nie było i nie będzie dla ciebie? Zresztą nikt nie każe ich wyrzucać, można sprzedać, wymienić się z koleżanką, oddać siostrze albo przerobić.






Dobra baza to klucz do dobrego stylu, taka prawda. A żeby ją stworzyć potrzebne są ubrania, które uznałaś, za te, które najbardziej lubisz i najczęściej nosisz. Na bazie powinien opierać się twój styl i twoje stylizacje. Dodam tylko, że baza powinna składać się raczej z prostych ubrań, które pasują do wielu rzeczy. 
(post o mojej bazie klik )










 A jak już znajdziesz ten idealny styl, pamiętaj


Nie ograniczaj tylko do eleganckich albo sportowych ciuchów. Łącz je ze sobą, zestawiaj zasadniczo niepasujące do siebie rzeczy. Bo znać swój styl to nie nosić wyłącznie ubrania w konkretnym stylu. Znać swój styl to wiedzieć w jakich ubraniach będziemy sobą. Autentyczną, i zarazem wymarzoną.









Stylu nie można kupić, ale można go wypracować. I jestem przekonana, że każdy kto ten wpis czyta albo już zna swój styl (gratuluję! )albo go z całą pewnością wkrótce znajdzie. Pamiętajcie, że oczywiście możecie olać moje rady i stworzyć własne, tak jak ja to zrobiłam kiedyś. Sposobów jest tyle, ile osób. Zatem do dzieła! 

zapraszam również na nasze świeżo założone konto na Instagramie @justbasicstyle











tekst: Ilona
zdjęcia: Karolina



19 komentarzy:

  1. Świetne zdj i sukienka naprawde mi się podoba :) I to fak, ze styl trzeba wypracować, ja nawet długo pracowałam nad swoim :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawie spisane rady. Ja nadal szukam swojego stylu, duzo esperymentuje. Inspiruje sie ludzmi na ulicy, na tumblr, czy na instagramie. Podgladam trendy, wybiegi i tworze cos swojego :) Rowniez sliczne zdjecia :*
    (W.)

    OdpowiedzUsuń
  3. Trudno mi napisać cokolwiek ponieważ zasypiam przy biurku więc pora iść spać xd post cudowny!

    Pozdrawiam serdecznie, MÓJ BLOG - zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  4. Post-szczera prawda:) Pozdrawiam,
    https://wrrabii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mądre słowa :) Znaleźć swój styl - bardzo trudne zadanie. Ale jak najbardziej do zrealizowania! Świetnie wyglądasz :) Piękna sukienka!

    https://z-igly-widly.blogspot.com/

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny post i cały blog. Zgadzam się z tobą w 100%. http://nataliamrozinska.blogspot.com/?m=

    OdpowiedzUsuń
  8. Pieknie wygladasz :)
    obserwuje !
    http://gabrysiowetestowaniee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Poszukiwanie własnego stylu jest bardzo trudne. Świetne rady! :)

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajny post, na pewno bardzo przydatny przy poszukiwaniu własnego stylu ;)
    Zapraszam(KLIK) rewanż za każdą obserwację ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo mądry post :) Ja nadal szukam swojego stylu i to co tutaj napisałaś na pewno mi pomoże :) W wolnej chwili przejrzę swoją szafę i wywalę to czego nigdy ie nosiłam :)
    Obserwuję :) Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja swój styl znalazłam :D Ciekawy i pomocny post, dla osób, które poszukują swojego stylu. Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Czasami mi się wydaje, że moim stylem są wszystkie style
    Często podobają mi się niektóre elementy całkiem odmiennych stylów
    To dziwne... może nadal muszę go szukać? A może to właśnie on
    poradyniefitgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Posiadanie swojego stylu teraz to chyba strasznie trudne, zwłaszcza gdy wszyscy ubieramy się w tych samych sklepach ;) ale warto szukać to ważne by czuć się dobrze w tym co ma się na sobie

    >> VANILLIA96.BLOGSPOT.COM <<

    OdpowiedzUsuń
  15. genialna sukienka<3
    może wzajemna obs?Daj znać w komentarzu:* Buziole

    OdpowiedzUsuń
  16. mega post! dla mnei jak najbardziej potrzebny, bo szukam swojego stylu od x czasu. podoba mi sie tyle rzeczy i nei mogę sie zdecydować haha moze kiedyś zdecyduję się na jedno, aby wyszło coś takiego mojego
    obseruwję! nieźle się napracowałyście :)
    pozdrowionka
    Mój BLOG

    OdpowiedzUsuń
  17. oj tak, inspiracje są wszędzie, więc jeśli komuś zależy to da sie! ;D

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń