piątek, 26 sierpnia 2016




Jeśli chodzi o polski rynek modowy, naprawdę mamy być z czego dumni. Na przestrzeni ostatnich lat moda w Polsce zmieniła się diametralnie. Oprócz projektantów, którzy tworzą od lat modę w naszym kraju, mamy wielu młodych i zdolnych kreatorów, dzięki którym zupełnie zmieniają się nasze polskie ulice (przynajmniej pod względem modowym). Ja szczególnie lubię polskie młode marki streetwearowe. I dzisiaj właśnie chciałabym wam przedstawić 5 moich ulubionych polskich brandów modowych.















PLNY lala to warszawska marka, założona w 2009 roku przez Elisę Minetti, której styl osobiście uwielbiam. Marka którą znają wszyscy miłośnicyniezależnej mody. PLNY lala to damska odsłona PLNY textylia-streetwearowej również polskiej marki założonej w 1998 roku. 
Najpopularniejsze jak dotąd ubranie marki to zdecydowanie koszulka z napisem WARSZAWSKA LALA. Ubrania są zrobione z bardzo dobrej jakości materiałów, i z dbałością o każdy szczegół. Jak mówi projektantka „Chciałam stworzyć markę która będzie czymś więcej niż firmą z ubraniami - a sposobem życia dziewczyn nieprzeciętnych i pewnych swojego stylu.” Ubrania PLNY lala można kupić na stronie holahola.pl























Myślę, że większość osób doskonale wie co to za marka, lub chociaż coś o niej słyszało. Została założona w marcu 2012 roku przed dwie dwudziestolatki Aretę Szpurę i Karolinę Słotę. Styl ich marki jest kolorowy, szalony, z przymrużeniem oka i nietuzinkowy. I takie są też ich projekty. Wygodne i oryginalne. Najpopularniejsze to t-shirty z zabawnymi napisami oraz bluzy. Ostatnio dziewczyny poszerzyły asortyment o bieliznę.
Ciuchy zaprojektowane przez dziewczyny noszą największe gwiazdy np. Justin Bieber (dzięki któremu właściwie marka się rozkręciła), Rihanna, Rita Ora, Miley Cyrus czy Cara Delavinge.




















Misbehave to undergroundowa marka założona dobrych kilka lat temu przez Natalię Maczek i Kasię Kotnowską. Ciuchy tworzone są dla dziewczyn lubiących się wyróżniać, to zdecydowanie moja ulubiona marka streetwearowa. Ciężko znaleźć podobne projekty, są one bardzo charakterystyczne. Od 2013 roku markę prowadzi jedynie Natalia, a Kasia stworzyła nową LET THERE BE GOLD. Estetykę marki doceniła Rihanna, Kylie Jenner czy jej chłopak Tyga. 























Marka została wprowadzona na rynek w 2012 roku i tak jak można wywnioskować po nazwie –jej projekty bazują na dżinsie. Missdenim oferuje na duży wybór przepięknych szortów, spodni oraz kurtek z niebanalnymi aplikacjami, stylowym designem i ciekawym wyglądem. W dodatku wszystko robione jest z dbałością o każdy szczegół i produkowane w Polsce. Ich wielkimi fankami są blogerki modowe, np. Maffashion, Paniekscelencja i Deynn.
























Marka bardzo młoda, bo powstała zaledwie dwa lata temu, w 2014 roku. Tworzy ultrakobiecą, zmysłową bieliznę z pięknych koronek sprowadzanych z Francji i Włoch oraz stroje kąpielowe. Wszystko projektowane jest przez Karolinę Bernaciak, produkowane w Polsce i ręcznie wykańczane. Wielka fanką marki jest Kylie Jenner, która na swoim instagramie udostępniła zdjęcia w bieliźnie God save qeens oraz jej starsza siostra Kim Kardashian. Co oczywiście przyniosło jeszcze większą popularność marce. Ale sami zobaczcie że te projkety to dosłownie dzieła sztuki. 
















Mogłabym zdecydowanie wymienić więcej naszych rodzimych firm, które podbiły moje serce, i jestem pewna, że, podbiłyby również wasze, ale zostawię to na inny wpis. Wszystkie one produkowane są z bardzo dobrych materiałów i są zdecydowanie lepszej jakości niż ubrania oferowane przez sieciówki. No i na pewno są dużo bardziej unikatowe i oryginalne.
Dajcie znać, czy znacie te firmy, czy może słyszeliście o nich pierwszy raz, i koniecznie podajcie wasze ulubione;) Wspierajmy polską modę, pomagajmy jej się rozwijać;) / I














16 komentarzy:

  1. Boże jakie rewelacyjne rzeczy :O

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. znam, ale nie miałam nic z tych marek :)

    by-klaudiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystkie rzeczy są świetne! To naprawdę super, że w Polsce tworzone są takie fantastyczne firmy i ubrania :) Fajnie, że o tym napisałaś :)

    Zapraszam do mnie na nowy post: https://z-igly-widly.blogspot.com/

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Kojarze tylko dwie firmy i są swoetne!

    Zapraszam na nowy post :)
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy post. Ja nigdy nie słyszałam o tych markach. Pewnie to dlatego że niezbyt interesuję się modą i z takimi tematami nie jestem na bieżąco.
    Fajny nagłówek.
    Pozdrawiam.
    Cień

    OdpowiedzUsuń
  6. Faktycznie mamy z czego być dumni :D Ja słyszałam o wszystkich tych markach zwłaszcza o local heroes.

    https://life-patuu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. O kilku słyszałam coś, ale tylko z nazwy, o pozostałych nic, a już na pewno nie, że są polskie! Cudze chwalicie, swego nie znacie. Fajnie, że tak dokładnie opisałaś te brandy, dzięki temu już wiem chociaż trochę co i jak, no i muszę poobczajać co mają w ofercie! ;)
    http://sloiczeknutelli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam o wszystkich markach rzeczy są w nich świetne :)
    Możemy być z tego dumni ♥
    http://roksanafashionist.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Słyszałam o nich, ale nie wiedziałam, że Local Heroes to polska marka, moja idolka wstawiła kiedyś na instagrama zdjęcie w takiej bluzie, ale w życiu bym nie pomyślała, że jej ubranie jest z naszego kraju :D Super post! A na dodatek ta muzyczka w tle, kilka minut temu ta sama piosenka leciała w radiu xDD
    Pozdrawiam! :*
    nastolatka-marzycielka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. znam marki, mają wspaniałe rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawia mnie od dłuższego czasu ubrania plny lala :) Muszę porządnie przejrzeć asortyment :D
    www.wkrotkichzdaniach.pl - nowy post :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Znam wszystkie te marki, są świetne :D Ojj jakby mi się marzyła praca z takimi markami :)
    https://nesiness.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Z tego co widzę mają świetne ubrania :D Ciekawy post. Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń